zondag 13 december 2015


Zwarte pieten maken met houtskool.
Kleuters ontdekken eigenschappen van houtskool terwijl ze grootmotorische bewegingen maken.







Daarna kieze ze ogen voor de zwarte pieten en schilderen ze een neus en een mond. Tenslotte kiezen ze een pluim voor z'n hoed.


Deze week werkten we druk aan ons rapport. In groepjes van 4 kleuters tekenden de kinderen geleidt hun 'kindtekening'.
Via zelfevaluatie werden de hoekjes in klas bevraagd en ik ging ook eens na wie al zijn/haar symbooltje al goed kent en wie de symbooltjes van de anderen al kent.


We gaan naar ons voederhuisje met onze fruitrestjes. Nu het kouder wordt, denken we ook aan de vogels.




Benieuwd wanneer de vogels komen proeven ;-)


Koekeloeren door het raam ... zouden de vogels al geproefd hebben???
En wat lusten ze graag??


Juf Sabrina bracht een kerstspelletje mee. De kleuters moeten dezelfde kerstballen zoeken.
Spannend!



Samen met juf Sabrina versierden de kleine bolletjes de kerstboom!




Juf wil ook de grote kerstboom versieren, maar deze moet eerst nog gemaakt worden ...
De bolletjes helpen meedenken en proberen hoe de kerstboom moet opgebouwd worden.













De kleuters maakten deze boom ook mooi! Goed gedaan bolletjes!








Nieuw hoekje in de klas! 
In deze bak staat een kleine kerstboom en liggen heel wat slingers en kerstballen in verschillende kleuren en groottes. 
Als introductie maken we de kerstboom eerst samen mooi, daarna mogen de kleuters zelfstandig, tijdens het vrij spel, de kerstboom versieren.
Hier oefenen de kinderen vooral hun fijne motoriek.



Oeps, deze ballen kunnen we niet ophangen ...
Hoe lossen we dit op???


We kijken hoe de andere ballen opgehangen worden en zien dat deze een touwtje hebben.




In de doos vinden we ook touwtjes. Juf maakt de touwtjes rond de kerstballen vast, zodat de kleuters deze kunnen ophangen.



Dat hebben de bolletjes goed gedaan!


We sluiten de week af met een poppenspel.































Geen opmerkingen:

Een reactie posten