donderdag 15 oktober 2015

Dinsdag 6/10 en donderdag 8/10


Taalspelletjes...
Ra...ra...ra...


Wie kan raden over welke dieren het gaat?
Enkele voorbeelden van de raadsels...

Ik ben een groot dier en weet je wat ik durf?
Ik durf je kriebelen met mijn slurf!

Ik ben een lang dier een ik kan goed sissen...
Weet jij wie ik ben?

Naar aanleiding van deze dieren mochten de bolletjes aan de slag met de plasticine...
We leerde slangetjes te rollen..
Oei oei, niet zo eenvoudig merken we...
Maar eens we het beet hebben lukt het wel!



Kijk eens, die is groot en die is klein...
En zo werden er al weer op een speelse manier wiskundige begrippen ingeoefend...


Wanneer we klaar waren, dan kronkelden we onze slang
SSSSSsssss.....




Ritme spelletjes met de stokjes...
We merkten dat we op verschillende manieren muziek konden maken ermee...
We konden met de stokjes op elkaar slaan... 



.... maar we konden er ook mee op de grond tikken :-)
Hé, ze klinken dan anders!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten