zondag 5 oktober 2014

Week 5


Marieke showt haar zwierig kleedje :-)


De robot van Ran mocht voor een dag mee naar de Bolletjesklas.


De papieren zakken werden verder geschilderd. Ze werden de stam voor onze boom.


Xander geeft instructies ;-)


Xander zocht tijdens de middagpauze in het bos naar hazelnoten. Hij had een mooie buit!


We schilderden met noten. Een blad met verf en noten in een schoendoos en schudden maar! 













Het resultaat mag er zijn! Stuk voor stuk uniek!


We merken op dat dinsdag de laatste dag van de maand september is. Op woensdag 1 oktober, beginnen we met een nieuwe rij, een nieuwe maand.


Met de opbrengst van BEBAT (inzamelen van oude batterijen), konden we speelgoed aankopen om op de speelplaats mee te spelen. Hieronder enkele sfeerbeelden.
Hopelijk kunnen we dit schooljaar opnieuw heel wat batterijen inzamelen! Vragen jullie aan familie en kennissen om mee te sparen? 










Woensdag was ik erg verdrietig! Mijn bloem viel van mijn schoen. De kleuters wilden mij snel helpen. Samen gingen we op zoek hoe we mijn schoen konden herstellen.


Met kleefband zou de bloem opnieuw vasthangen denken de bolletjes.
We proberen ...


Nog een kleefbandje erbij en dan hard duwen ...


Nog een kleefbandje erbij ...


En nog een kleefbandje erbij ...


Maar ... mijn bloem valt er terug af! De kleefband is niet sterk genoeg. We zoeken iets wat beter hecht.


Keano denkt aan lijm! Een beetje lijm op mijn schoen én een beetje op de bloem.


Hard aandrukken én het kleeft! En het kleeft nog steeds!
Dank je wel Bolletjes! Mijn schoen is hersteld!


Ran vond een bolster die al wat open was. Je kon de kastanjes goed zien.




We schilderen de takken van onze boom met een penseel.





Ran vond kastanjes die bijna rijp zijn. Ze zijn bijna donkerbruin.



Mila bracht een prachtig kunstwerkje mee. Met haar handjes maakte ze een bloem.
Mooi gedaan hoor!



Fay had een klein 'Hello Kitty' beeldje mee. 


Piraat Ran 



De geschilderde stroken werden in 2 stukken geknipt.


De kleuters zijn blij met onze nieuwe kast :-)


Nog even profiteren van de herfstzon en het lekker weertje! We halen de fietsen boven op vrijdagnamiddag!





Ran Piraat wisselt zijn schip voor een driewieler.






Mila kan nét met haar voeten aan de steunen.


Even gluren in de verte naar de kleuters uit de kikkerklas.






Opruimen, tijd om naar de klas te gaan!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten